GUESS tas

GUESS is een uniek Amerikaans merk. Het staat bekend om zijn opvallende en sexy stijl. Het bedrijf richt zich vooral op jonge vrouwen en dat zie je terug in alles. Naast kleding verkoopt GUESS ook andere fashion items zoals sieraden, tassen en horloges. 

Geschiedenis GUESS

Het Amerikaanse modebedrijf GUESS is in 1981 opgericht door de Marokkaanse broers Maurice en Paul Marciano. Het bedrijf is gevestigd in Los Angeles, maar is in meer dan negentig landen actief. Ooit zijn de broers begonnen in Frankrijk, maar nadat ze met strakke stone-washed spijkerbroeken begonnen kwamen ze in Amerika terecht. De spijkerbroeken werden mede door een uitstekende marketingcampagne een groot succes. Het merk heeft een tijdje een dip beleeft in de jaren negentig, maar vandaag de dag is het merk nog steeds enorm populair bij jongere vrouwen.

GUESS driehoek-logo

Het logo van GUESS is een driehoekvormig ontwerp, wat ook bekend staat als triangulair logo. Het is in 1981 ontworpen door Georges Marciano, een van de broers die het bedrijf heeft opgericht. Hij kwam op het idee door een reclamebord van McDonalds waarop stond: “Guess what’s in our new Big Mac”. Dat betekent: Raad eens wat er in onze nieuwe Big Mac zit? Door deze zin kwam er onder de broers een hele discussie op gang met als resultaat de bedrijfsnaam GUESS. 

Vervolgens moest er natuurlijk ook een logo bedacht worden. De broers besloten dat er een vraagteken aan het woord GUESS moest worden toegevoegd. Ze wisten nog niet helemaal waar dat vraagteken op het logo moest staan, uiteindelijk kwam er een ontwerp zoals we dat nu kennen, met daarop ook de getallen 1201 en 1203. Die getallen verwijzen naar de huisnummers van hun eerste kantoor op de twaalfde verdieping in Broadway in Los Angeles. De woordjes ‘washed’ en ‘jeans’ geven aan waar ze ooit mee zijn begonnen. 

Het logo symboliseert waar GUESS voor staat: stijlvolle mode, hoge kwaliteit en elegantie. Het driehoeklogo is een herkenbaar iets geworden op alle kleding, tassen, accessoires en verpakkingen van GUESS. 

GUESS kleding

GUESS is gestart met de verkoop van de spijkerbroek “Marylin”. Een broek speciaal voor vrouwen met een driehoekig GUESS logo op een kontzak. Het model is eventjes uit beeld verdwenen, maar is nu weer te koop. In 1983 is het bedrijf ook mannenkleding gaan ontwerpen. Daarna, een jaar later, kwam daar kinderkleding bij. GUESS verkoopt nu jurken, jassen, broeken, kortom van alles. De kledingstukken zijn goed met elkaar te combineren. 

Hoe valt het merk GUESS? 

Bij vrouwen valt de kleding van GUESS nauw aangesloten en strak. Hierdoor kun je vrouwelijke vormen goed zien. De jeans en broeken van GUESS zijn meestal skinny en aangesloten. Per collectie is het de vraag hoe iets valt, want dat wordt iedere keer aangepast. Soms verschillen de maten tussen landen, dus het is raadzaam om altijd te passen voordat je iets daadwerkelijk aanschaft. 

GUESS Tas Dames 

Bijna in alle grote steden ter wereld is er een GUESS winkel te vinden en daar worden vrouwen blij van. Ook de tassen van GUESS doen vrouwenharten sneller kloppen. De tassen zijn modern en hebben frisse onderwerpen. Ze zijn heel verschillend, van bloemen tot panterprint en van eenvoudig tot drukke printen. Ook zijn ze er in diverse soorten en maten. 

De cross body tassen passen perfect bij een jurkje, maar de tote bags zijn ideaal voor een dag winkelen. Ga je uiteten of op stap? Dan is een clutch van Guess de perfecte tas voor bij jouw outfit. Met een GUESS tas weet je zeker dat je opvalt. 

GUESS Heren 

Naast kleding en tassen voor dames, heeft GUESS tevens een collectie voor heren. Er is van alles te krijgen, van T-shirts met het GUESS logo tot truien en broeken. Ook heeft GUESS hele mooie blouses te koop. Chique of casual ook voor heren kun je altijd terecht bij het merk GUESS. 

GUESS Schoenen

Het is niet moeilijk om GUESS schoenen te herkennen, want uiteraard staat het GUESS logo op de schoen. Soms uitgeschreven of in een gouden driehoekje. Zie je het logo niet? Dan nog herken je het merk aan de originele printjes, het glanzende materiaal of andere opvallende details. De schoenen zijn van hoge kwaliteit. Of je nu op zoek bent naar sneakers, pumps, of laarzen Guess heeft een uitgebreide collectie. Dankzij de stijlvolle ontwerpen zijn GUESS schoenen een mooie aanvulling op iedere garderobe. 

GUESS accessoires 

GUESS heeft een zeer uitgebreide collectie. Naast kleding verkoopt het merk schoenen, brillen, sieraden, tassen, horloges en parfums. Ook zijn er hele mooie riemen te koop, waarmee je jouw outfit compleet maakt. Ze zijn mooi afwerkt en maken je outfit luxer. 

In 1984 introduceerde Guess horloges onder drie merken: GUESS, GUESS Steel en GUESS Collection. Ieder van een andere prijsklasse. De horloges van GUESS Collection zijn het duurste. 

Het merk richt zich met name op vrouwen, maar ook op mannen en kinderen. Het merk staat bekend om het gebruik van hoogwaardige materialen en de unieke stijl. Koop je iets van GUESS dan weet je zeker dat je er bijzonder uitziet. 

GUESS advertenties 

De advertenties van GUESS zijn vanaf het begin af aan anders geweest dan die van andere kledingmerken. Zeker in de jaren tachtig. GUESS was een van de allereerste modemerken die spijkerbroeken als modieus product presenteerde in plaats van als werkkleding.

Daarbij maakte het merk gebruik van naakte modellen, wat bijdroeg aan het uitbreiden van hun naamsbekendheid en het versterken van de identiteit van het merk. De advertenties waren bijvoorbeeld in het zwart/wit in de buitenlucht met modellen. 

Het merk werd gedragen door bekende modellen zoals Eva Herzigova en Claudia Schiffer. De advertenties werden ordinair gevonden, maar waren toch ontzettend populair. Dat kwam omdat deze aanpak uniek was en dat heeft bijgedragen aan het succes van het merk. GUESS heeft dan ook prijzen gewonnen met hun advertenties. Door de jaren heen zijn er vele iconische en controversiële campagnes gelanceerd, waaronder bijvoorbeeld die van de film Back to the Future (1985). Speciaal voor deze film had Guess kleding ontworpen met het vraagteken embleem.

Doel van de advertenties is altijd geweest om het seksuele en stijlvolle imago van het merk te benadrukken. Wat ze ermee willen bereiken is een emotionele connectie met de consument zodat die nog meer producten van GUESS wil kopen. Ook wil het merk graag geassocieerd worden met de popcultuur en de glamour van Hollywood. 

Neerwaartse spiraal 

Nadat het zo goed ging in de jaren tachtig volgde er in de jaren negentig een slechtere periode. Dat kwam met name door de zoektocht van het bedrijf naar goedkopere productie van de kleding. Zo maakte het bedrijf Jordache kleding voor het merk die minder prijzig was, maar ondertussen verkochten ze ook nog eens nep kleding van GUESS wat nog goedkoper was. Uiteindelijk kwam hierover een rechtszaak die door GUESS werd gewonnen, maar wat veel geld kostte. 

Tevens werd in de jaren negentig bekend dat het merk hun producten niet onder de juiste werkomstandigheden in fabrieken liet maken. GUESS zou hun werknemers onder het minimumloon betalen e n ook zouden de productieprocessen rond het milieu niet op orde zijn.  Hiervoor zijn ze twee keer voor de rechter gesleept. In diezelfde tijd werden andere merken populairder dan Guess. 

Daarbij ging het introduceren van nieuwe lijnen niet altijd goed. Het bedrijf heeft nogal wat tijd gestoken in het produceren van handdoeken en dekbedden, maar dat is nooit een succesverhaal geworden. En zo stapelden zich de negatieve verhalen op. 

GUESS heeft zijn populariteit teruggewonnen door nieuwe marketingcampagnes, die net zo veel succes boekten als in hun beginjaren. Zo maakten ze onder andere een advertentie van Paris Hilton die naakt met een hondje en een tas van GUESS poseerde. Hierdoor kwamen jongeren in aanraking met het merk en zij wisten niks van het verleden van het bedrijf af. Vandaag de dag is GUESS een miljardenbedrijf dat nog altijd meegaat met de tijd. Een voorbeeld hiervan is dat ze zich meer zijn gaan richten op duurzaamheid. 

Hoe herken ik een echte Guess tas? 

Wanneer je een echte GUESS tas in je handen hebt dan voelt deze zacht aan, dit in tegenstelling tot nep tassen. Deze zijn vaak hard en stevig. Als je met je vinger op het leer van de GUESS tas drukt dan verdwijnen de kreukels die je maakt na een tijdje. Tenminste als je een echte tas te pakken hebt. 

GUESS Sale 

Hoewel GUESS een wereldwijd bekend designermerk is, is het merk nog vrij betaalbaar. Naast betaalbaar, is het een comfortabel en merk wat een brede keuze heeft aan kleuren, hippe designs en leuke teksten. Het merk heeft regelmatig sale, zowel in hun fysieke winkels als online. Zo maken ze ruimte voor nieuwe producten en hopen ze de afgeprijsde artikelen kwijt te raken. 

Dus wil je graag iets van het merk goedkoper aanschaffen, dan kan je prima wachten op de uitverkoop. Houd de website van GUESS en de social-media kanalen van GUESS in de gaten wanneer het zover is. Check altijd of je de officiële website van GUESS te pakken hebt of een winkel die daadwerkelijk items van het merk verkoopt. In de sale heb je namelijk een grotere kans om een nepartikel van het bedrijf te kopen.  

GUESS look alikes bij THEBAGSTORE 

Hou je van de stijl van GUESS? Dan kun je zeker bij de THE BAGSTORE terecht. Een merken wat vergelijkbaar is met GUESS is bijvoorbeeld Tommy Hilfiger. Ook dit merk heeft een trendy, casual, alledaagse stijl die uniek is. Het is maar net wat beter bij je past. Andere leuke merken bij THE BAGSTORE zijn: Valentino, MYOMY en Herschel. Zoek je iets unieks? Dan ben je bij THE BAGSTORE zeker op het juiste adres. Werp eens een blik op al die prachtige tassen. 

THEBAGSTORE
THEBAGSTORE

De mooiste tassen vind je bij THEBAGSTORE.nl. In onze blogs blijf je op de hoogte van de nieuwste trends, collecties en lees je handige tips. Bijvoorbeeld over onderhoud of afmetingen van handbagage.

Artikelen: 720