3 fraaie tassen en lekker logo’s lezen
Groot of klein, subtiel of juist behoorlijk aanwezig. Logo’s op tassen zijn er in alle soorten en maten. Soms heel bescheiden afgebeeld, een andere keer duidelijk aanwezig in groot formaat. Val jij voor het logo of voor de tas? Drie voorbeelden.
Uit de kluiten gewassen: Calvin Klein pakt ermee uit
Calvin Klein windt er geen doekjes om. Die toont zich met een enorme C en een enorme K op een tas of zelfs nog duidelijker met zijn volledige naam. Klein richtte in 1968 het modemerk op. Dat deed hij samen met zijn jeugdvriend en zakenpartner Barry Schwarz. In de jaren tachtig van de vorige eeuw was Calvin Klein vooral een hit dankzij het sportieve en fraaie ondergoed getoond door grote modellen zoals Kate Moss. Ook zijn jeans gingen als warmebroodjes over de toonbank. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een heus modemerk inclusief accessoires als horloges en juwelen. En natuurlijk ook die bekende tassen waarvan THEBAGSTORE er een flink aantal in de collectie heeft. In 2002 is het merk Calvin Klein aan een kledingmultinational verkocht.
Een voorbeeld van een prachtige tas waarbij je niet hoeft te raden van welk merk deze is, is de Tote Bag van Calvin Klein. De shopper is van het sterke PolyUrethaan (PU) gemaakt en straalt een en al power uit, wat mede te danken is aan de prachtige zwarte tint. Naast de letters CK die in flink formaat in het materiaal zijn gezet, is ook nog eens de naam Calvin Klein met grote witte letters op de donkere tas te zien. Hoe duidelijk wil je het hebben!
Vanzelfsprekend: het verhaal van The Chesterfield Brand
The Chesterfield Brand profileert zich als merk met slechts de naam op een lapje leer dat op de tas is vastgezet. Dat zie je bijvoorbeeld op die prachtig blauwe Lisa Hobo hand-schoudertas van The Chesterfield Brand. Dit Hollandse tassenmerk ziet niet zoveel heil in een enorme logo en reclamecampagnes. Het verhaal moet voor zich spreken. Hoogwaardig leer, een prachtige vormgeving en een eerlijk productieproces maken deel uit van dat verhaal.
Tassen van The Chesterfield Brand zijn voornamelijk van runderleer gemaakt dat voldoet aan de REACH norm, waarmee wordt voldaan aan de Europese eisen van de wet milieubeheer. Iedere tas ziet er net weer even anders uit omdat leer een natuurlijk product is. Hier geen eenheidsworst, maar aandacht voor iedere afzonderlijke tas.
Pootje: Jack Wolfskin laat afdruk en indruk achter
Je herkent het merk direct aan het logo met de wolvenpoot. Alsof de bal van de poot en vier teentjes een afdruk hebben achtergelaten op iedere tas. Zo’n logo doet z’n werk en daar staat dan de naam ook nog eens duidelijk bij afgebeeld: Jack Wolfskin. Het straalt een en al kracht uit en het geeft daarmee aan hoe sterk deze tassen zijn. Een voorbeeld daarvan is de rugzak Jack Wolfskin Berkeley. Een rugtas met een inhoud van dertig liter gemaakt van oersterk polyester.
Bijkomend aspect van de tassen van Jack Wolfskin is dat de tassen PFC vrij worden geproduceerd. PFC is een onnatuurlijke stof die ervoor zorgt dat kleding en rugzakken water- vuil- en vetafstotend zijn, en een stof die alleen maar onder hoge verbranding vernietigd kan worden. Komt deze stof in ons milieu terecht dan blijft het daar jaren rondslingeren. Het lijkt een rol te spelen bij het ontstaan van kanker. Je wilt daarom het liefst zo ver mogelijk bij deze stof vandaan blijven. In 2016 deed organisatie Greenpeace onderzoek onder outdoormerken en het gebruik van PFC in hun kleding en accessoires. Jack Wolfskin bleek volledig PFC vrij. Daarmee is Jack Wolfskin een echt outdoormerk met liefde voor de natuur en dat ook letterlijk vormgeeft. Figuurlijk doet het merk dat met de afdruk van de wolvenpoot.